نوشته شده توسط : b

چرا يک کپسول ۷ هزار توماني در مشهد ۱۵ تا ۲۰ هزار بايد فروخته شود؟

بابا تو را به خدا مسئولان به داد مردم برسيد! بيکاري در مملکت امان مردم را بريده است.

توصيه مي شود اين بار مجلسي ها وزير علوم مورد اعتماد خود را به رئيس جمهور پيشنهاد کنند! کاش در ساير زمينه ها هم همين قدر سخت گيري و پافشاري مي کرديد.

بعضي از نماينده ها مثل احمد توکلي و رسايي، حسينيان و کريمي قدوسي فکر مي کنند رئيس جمهور بايد براي انتخاب وزير علوم با آن ها مشورت کند و دست از لجبازي برنمي دارند. اگر روحاني يک نفر از جبهه پايداري به عنوان وزير علوم معرفي کند براي اين آقايان خيلي جذاب خواهد بود.

آقاي نعمت زاده! لطفاً دلتان به حال ملتي بسوزد که شما را به اين منصب رسانده اند نه اين که در انديشه فروش سيگارهاي آمريکايي باشيد که عامل اصلي انواع بيماري هاي صعب العلاج و خطرناک مانند سرطان است!

دقت کرديد در ايران هر اداره يا سازماني قوانين و مقررات و فرمول هاي بين المللي را تغيير مي دهد؟ مثلاً راهنمايي و رانندگي با تغيير حق تقدم در ميدان ها و ممنوعيت گردش به راست در چهارراه ها و بانک ها تغيير فرمول وام حدود ۸ درصد سود دريافتي از نرخ سود اسمي بيشتر دريافت مي کنند ولي براي پرداخت سود به سپرده گذاران از همان فرمول رايج بين المللي پيروي مي کنند.

چرا بايد در رسانه به اصطلاح ملي هميشه عده اي خاص و تکراري با يک طرز فکر به عنوان کارشناس حضور پيدا کنند؟!

مي خواستم خدمت رسايي بگويم شما که روز دادگاه آقاي مهدي هاشمي به دادگاه رفتيد. شما که هميشه دايه مهربانتر از مادر هستيد پس چرا به دادگاه محمدرضا رحيمي و سعيد مرتضوي نرفتيد؟



:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

براساس تاييد ديوان عالي کشور، سعيد مرتضوي دادستان سابق عمومي و انقلاب تهران به صورت دائم از احراز شغل قضا انفصال پيدا کرد.همچنين براساس اين حکم، وي به مدت 5 سال از احراز مشاغل دولتي نيز منفصل مي شود. اژه اي معاون اول قوه قضاييه نيز با بيان اينکه در جريان جزئيات اين حکم نيستم، گفت:ولي تا جايي که اطلاع دارم محکوميت مرتضوي که مربوط به انفصال ها مي شد، تأييد شده است.



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

نکاتی در رابطه با این طرح به اصطلاح واقعی کردن هزینه ها قابل توجه مردم و مسئولین باید باشد؛

1- بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به درآمد پزشکان پردرآمد اضافه می شود و هزینه بسیاری از خدمات افزایش نجومی یافته.
2- طرح های کاهش پرداخت مردم به ده درصد و... هم بیشتر برای همین افزایش بود. و اصلا اعلام درصد وقتی که قیمت مشخص نیست نوعی فریبکاری است. مثلا ده درصد ۱۰۰ هزارتومان برابر با صد درصد ده هزارتومان است. حالا بیمار ۳۰ درصد ده هزار تومان را بدهد بهتر است یا ده درصد صدهزارتومان؟! البته در هر صورت منافع پزشکان محترم محفوظ است چون حتی اگر بیمار به ظاهر صفر ریال هم بدهد در عمل پزشک پولش را به صورت صد درصد و کامل از بیت المال می گیرد و به قولی فقط مردم نمیفهمند از کجا خورده اند!
3- مگر پزشکان کم درآمد داشتند؟! یک پزشک معمولی چندین برابر یک پرفسور ریاضیات یا مهندسی دانشگاه شریف درآمد دارد. و اگر هم رده بخواهیم حساب کنیم آن پرفسور را باید با یک فوق تخصص زبردست مقایسه کنیم که متاسفانه اصلا درآمدهایشان قابل مقایسه نیست.
4- وزارت بهداشت یکی از دلایل خود را حذف زیر میزی اعلام کرده! اصلا چرا باید پزشکی که ده ها میلیون تومان درآمد ماهانه دارد زیر میزی بگیرد؟! آیا این حسن تعلیل آوردن جناب وزیر توجیهی برای این امر غیر موجه نیست!
5- مگر قبلا پزشکان چند هزار میلیارد تومان زیر میزی می گرفته اند که ۱۵۰ میلیارد تومان از بیت المال روی میزشان می گذاریم تا زیر میزی نگیرند؟
6- افزایش تعرفه ها یکی از اقدامات منفی از سلسله اقداماتی است که به دنبال کسب منافع حداکثر برای پزشکان است، کاهش ظرفیت پزشکی دانشگاه ها برای حفظ منافع اعضای نظام پزشکی، کاهش سنوات خدمت در مناطق محروم و... گام های دیگری است که زمزمه های آن به گوش می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

شخصي که آقاي محمدرضا خاتمي را فتنه گر خطاب کردي: در وضعيت کنوني فتنه گر واقعي شما و امثال شمايند که مديران و انديشمندان بزرگ اين کشور را بدون آن که در محاکم قضايي رسمي کشور محکوم شده باشند با اين عنوان خطاب مي کنند.

اين نرخ تورم پيشکش خودتان! اگر توانستيد فساد و بند و بست بازي نگه داشتن پول و طلب مردم به مدت ۱۲ ساعت براي درآمد بيشتر در بانک ها را پيگيري کنيد نه تورم را!

وزارت بهداشت، پزشکان متخصص را به ويزيت ۸ بيمار در ساعت ملزم کرده است. يعني هر بيمار 5.7 دقيقه، اين يعني تضييع حقوق بيماران. در کشورهاي توسعه يافته اين زمان بين ۲۵ تا ۳۵ دقيقه است.

باهنر بايد از اصلاح طلبان بترسد چون در صورت ورود آن ها، رأيش فقط منحصر به خانواده اش خواهد بود. فقط پنج رأي خواهد داشت.

چرا بابت پيامک هاي تبليغاتي از ما مشترکان هزينه کم مي شود؟

باز هم طبق معمول گراني ديگر. بعد از گران کردن بليت قطار و قبوض برق و گاز نوبت به افزايش پرداخت عوارضي بزرگراه ها رسيد! چرا کاهش قيمت نفت را از جيب مردم جبران مي کنيد؟

چرا داروخانه ها براي هر نسخه هزار و ششصد تومان حق فني و پانصد تومان حق ثبت مي گيرند؟ اين هزينه ها را هم بيمه هاي تکميلي پوشش نمي دهند!

سازمان نظام پزشکي لطفا رسيدگي کند. بعضي پزشکان متخصص در مرکز استان، برگه نسخه بيمار را هم از دفترچه بيمار براي خودشان جدا مي کنند که اين مشکلات را ايجاد مي کند: ۱- هيچ پرونده درماني براي بيمار نمي ماند ۲- براي دريافت خدمات بيمه تکميلي هيچ سندي وجود ندارد. ۳- بيماراني که مشکل زيادي دارند يا متوجه نشوند که فتوکپي بگيرند، بعدا بيمه طلايي و تکميلي جوابگوي آن ها نيست.

همراه اول هم از کار نادرست ايرانسل ياد گرفته است، سيم کارت هاي دائمي خاموش را سلب امتياز مي کند و مي فروشد. به چه حقي؟



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

ابلاغ اجراي مفاد كتاب «ارزش‌هاي نسبي سلامت جمهوري اسلامي ايران در سال ۹۳» هر چند به گفته وزير بهداشت از خدمات جامعه پزشكي صيانت مي‌كند اما از همان روزهاي نخست ابلاغ جنجال آفرين شده است.به گفته علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور "با اجرای کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات درمانی به طور کلی ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصد رشد تعرفه‌ها اتفاق افتاده است".عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در این شرایطی که ما مشکل داریم و دولت هم شدیداً در تلاش است که بتواند تورم را کنترل بکند من نمی‌دانم افزایش‌های شدید در تعرفه های درمانی از کجا می‌خواهد تأمین شود.قادری گفت : این افزایش تعرفه ها منجر به مسابقه ای بین بخش بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر می‌شود و سایر بخش‌ها هم به خاطر اینکه از قافله عقب نمانند به دولت فشار می آورند و دولت با این شرایطی که با کاهش درآمد نفت مواجه هستیم باید به سمت کاهش هزینه‌ها پیش برود و تن به افزایش قیمت‌ها بدهد و مشکلاتی را برای دولت ایجاد بکند که قابل کنترل نباشد.وی در مورد استدلال مقامات دولتی در مورد جلوگیری از زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان با افزایش تعرفه ها می گوید : در بخش‌های دیگر هم ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد آیا باید به همین شکل عمل بکنیم. در راهنمایی و رانندگی، در سیستم قضایی و در بخش‌های دیگر مثلاً مجموعه شهرداری و خدمات رسان هم ممکن است در موارد معدود این مسائل وجود داشته باشد اگر با این استدلال‌ها بخواهیم تن به این افزایش قیمت‌ها بدهیم چرا در سایر بخش‌ها این کار را نکنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت : نمایندگان خیلی در جریان قضایا نیستند، دولت باید جزئیات این افزایش‌ها را به نمایندگان اطلاع بدهد. این موضوع وقتی آثار و پیامدهایش در جامعه مشخص شد تازه نمایندگان متوجه می شوند چه اتفاقی افتاده و واکنش‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت، خود دولت باید نگران باشد که با این افزایش‌ها مطمئناً ناچار می‌شود که هزینه های زیادی را در بخش جاری داشته باشد.وی در رابطه با تأثیر افزایش تعرفه های خدمات درمانی گفت : این افزایش‌ها نارضایتی‌های زیادی دارد و مردم را دچار مشکل فراوان می‌کند. بالاخره درصدی از این هزینه‌ها را مردم می‌خواهند پرداخت بکنند و الآن هم همه که نمی‌توانند از خدمات بیمه استفاده بکنند.وی در پایان تصریح کرد : فضا در جامعه به گونه ای پیش می‌رود که اعتراض کردن به این قضایا برای افراد پرهزینه می‌باشد و من فکر می‌کنم که مجموعه‌ها و دولت باید این جمع بندی را داشته باشند که اگر دقت نکنند این کار موجب نارضایتی می باشد و اعتراضات مردم را در پی دارد که و به دنبال آن شاهد مشکلات دیگری می‌شویم.



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

علی مطهری در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی، «حصر شبیه حبس» موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست.

علی مطهری در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی، «حصر شبیه حبس» موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نامه عنوان کرده که تا زمانی که عملکرد دو طرف حوادث سال 88 در دادگاهی صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد.

متن این نامه که مطهری به شرح زیر است:
«آیت الله جنتی دامت برکاته
دبیر محترم شورای نگهبان
با اهداء سلام، در برنامه شناسنامه مورخ 93.7.25 شبکه 3 سیما مطالبی در خصوص آقایان موسوی و کروبی فرمودید که اگر آنها محبوس نبودند و علیه شما شکایت می‌کردند بعید بود که پاسخ قانع‌کننده‌ای برای دادگاه صالح می‌داشتید. فرموده‌اید «حرکت آنها با حمایت و پشتیبانی جدی آمریکا و اسرائیل بوده است.»این که پس از برخورد خشونت‌آمیز با یک اعتراض آرام مدنی و تبدیل آن به یک بحران، آمریکا و اسرائیل از معترضان حمایت کرده‌ باشند، دلیل بر این نمی‌شود که آن حرکت از ابتدا با حمایت و پشتیبانی آنها انجام شده است. جناب عالی هم اگر به رویه‌ای در جمهوری اسلامی اعتراض کنید آنها پشت سر شما قرار می‌گیرند. آنها همیشه در فکر استفاده از فرصت‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند، همان طور که ما از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که در غرب پدید می‌آید به نفع خود و در جهت تضعیف آنها استفاده می‌کنیم.فرموده‌اید: «مسئله، براندازی نظام بود به اسم تقلب.» سؤال می‌کنم اگر مردمی بعد از یک انتخابات به نتیجه آن اعتراض داشتند و احساس کردند که مسئولان با برگزاری جشن ملی برای پیروز انتخابات مسئله را تمام شده تلقی کرده‌اند، چگونه باید رفتار کنند که متهم به براندازی نشوند؟ آنها راه‌پیمایی آرام میلیونی انجام دادند، اما این که چگونه پایان آن به خشونت کشیده شد معلوم نیست و مورد مناقشه است.فرموده‌اید: «اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد.» اولا چرا بنا به محاکمه اینها نیست؟ چرا این قدر از محاکمه اینها هراس دارید؟ آیا جز این است که نگران روشن شدن برخی حقایق هستید و تبلیغات چندساله نقش بر آب خواهد شد؟ ثانیا جناب‌عالی بدون آنکه دفاعیات آنها را بشنوید برایشان حکم اعدام صادر کرده‌اید. آیا این امر عدالت شما را زیر سؤال نمی‌برد و مخل عضویت شما در شورای نگهبان نیست؟ اکنون که آنها اصرار به محاکمه خود دارند چرا آنها را محاکمه نمی‌کنید و علاقه‌مند به حصر شبیه حبس هستید که توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.جالب‌تر این است که آقایان موسوی و کروبی را با موسولینی دیکتاتور و فاشیست ایتالیا قیاس کرده‌اید که همان طور که موسولینی را بدون محاکمه و فقط با شناختن او اعدام کردند، اینها نیز باید بدون محاکمه اعدام شوند. قطع‌نظر از این قیاس مضحک که «از قیاسش خنده آمد خلق را» اساسا مگر معیار قضاوت ما عدالت نیست؟ و آیا الگوی عمل و رفتار ما در حکومت، پیغمبر اسلام و علی علیه‌السلام هستند یا فلان قاضی ایتالیا؟ شما که همه کارهای غربی‌ها را رد می‌کنید چطور این جا طرفدار آنها شده‌اید؟! آیا جز این است که به مذاق و روحیه شما خوش آمده است؟ و این یعنی خلل در عدالت ما.فرمودید در ماه‌های اول پیروزی انقلاب به امر شهید مطهری برای قضاوت به خوزستان رفتم. امیدوارم در آن دوره این گونه قضاوت نکرده باشید.
درباره رفتار برخی اعضای شورای نگهبان در انتخابات سال 88 که از کاندیدای خاص حمایت کردند و برخی انتقاد کرده‌اند، فرموده‌اید «این یک مغالطه است، ‌مهم این است که این طرفداری خود را در رأی خویش اثر ندهند.» اما از یک نکته غفلت ورزیده‌اید و آن این که این گونه اعلام حمایت‌ها اعتماد مردم و کاندیداها به قاضی و داور را به شدت کاهش می‌دهد و حتی صلاحیت او را زیر سؤال می برد اگرچه او تمایل قلبی‌اش را در رأی خود دخالت ندهد، اتفاقی که در سال 88 افتاد.در پایان به عرض می‌رسانم که انتقادات اینجانب به سخنان امثال جناب‌عالی به این معنی نیست که آن دو محصور را مبرّا از خطا می‌دانم، بلکه مسئله، اجرای عدالت است که قُتل امیرالمؤمنین لشدة عدله، و الحق القدیم لایبطله شیء، و تا زمانی که عملکرد دو طرف فتنه سال 88 در دادگاه صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد، و اگر به قول شما بنا بر عدم محاکمه است پس هیچ یک از دو طرف نباید در حصر باشند و البته آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد. مسئله، فراتر از این دو نفر، اصلاح یک رویه براساس عدالت است. امیدوارم حضرت‌عالی به جای کوبیدن بر طبل اختلاف،‌ به حل این معضل که آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند کمک نمایید.
با تقدیم احترام
علی مطهری» 



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

ما که از همين الان کارت خوان را جمع کرديم، همان سيستم اسکناس هاي کهنه و معضل پول خرد باشد، مگر ديوانه ام که براي مشتري هم هزينه و هم جروبحث کنم؟

مثل اين که بانک ها براي افزايش درآمدهايشان ايده هاي توليدي ندارند. گرفتن پول از تراکنش را از کجا آورده اند؟ من که اين پول زور را حلال نمي کنم.

آقاي رئيس جمهور. آقايان وزرا. آقايان نماينده ها، شما حقوق بالاي ده ميليون مي گيريد. اگر تحريم ها ۵ سال ديگر هم ادامه داشته باشد ککتان هم نمي گزد. به فکر مردم باشيد دارند نابود مي شوند.

مسئول محترم ستون حرف مردم روزنامه خراسان. چرا پيام هاي ارسالي در مورد اضافه دريافتي شهريه ثابت دانشگاه آزاد از دانشجويان سال هاي قبل را که بي سابقه بوده چاپ نمي کنيد؟



:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

با توجه به اين که مردم کانادا با کارت عابر، پول تاکسي را پرداخت مي کنند و خريد و... را انجام مي دهند، آيا بابت استفاده از کارت پول تراکنش مي دهند؟ در ايران روزي ۴ ميليون تراکنش ثبت مي شود ضربدر ۱۲۰ تومان حساب کنيد چه پول مفتي در سال به جيب بانک ها مي رود!

چرا با شعور مردم بازي مي کنند؟ چرا هزينه هر تراکنش ۱۰۰ يا ۱۵۰ توماني را مردم و کسبه بپردازند؟ بانک ها بپردازند که ميلياردها تومان سرمايه کسبه را در اختيار دارند.

به بانک مرکزي دست مريزاد بايد گفت. در ضمن از جناب حکيمي سوال کنيد افزايش کارمزد باعث ارتقاي سطح کدام خدمات مي شود؟ افزايش پاداش هاي ميلياردي مديران و هيئت مديره بانک ها يا خدمات به مردم؟

چرا وزارت اقتصاد جواب مردم را نمي دهد؟ بلاتکليفي سهام عدالت تا چه زماني بايد ادامه يابد؟ مردم از سکوت وزارت اقتصاد به ستوه آمدند، برگه هاي سهام عدالت مردم آن هم بعد از ۸ سال چه زماني از حالت ثبت نامي خارج و به سهام واقعي شرکت ها تبديل خواهد شد؟ 



:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

چه خدماتی به آزاد راه 38 کیلومتری مشهد- باغچه با آن آسفالت افتضاحش (وابسته به بانک ملی) اضافه شده که عوارض آن از 500 به 1000 تومان رسیده؟ ( 100درصد افزایش) آیا حقوق هم 2 برابر شده؟ لطفاً پیگیری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

واقعاً جای تاسف دارد وقتی تمام دنیا به طرف پول الکترونیک می رود، در ایران بانک مرکزی برای جبران کسری هایش می خواهد از پایانه های فروش (مغازه ها) کارمزد شاپرک بگیرد.

شيب ملايم به دستگاه کارت خوان و نظام بانکي هم رسيد؛ با آمدن طرح شاپرک (تراکنشي) پولي که از حساب خريدار کم مي شد و بايد به حساب فروشنده ريخته مي شد يک روز معلوم نيست در کدام حساب مي رفت!؟ الان هم که اعلام کردند از اول آبان به هر تراکنش خريد کارمزد تعلق مي گيرد!



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

در تاييد صحبت هاي فردي که خواهان مقايسه وضعيت زندگي کارمند بانک با يک فرهنگي بودند بايد عرض کنم من و همسرم فرهنگي با مدرک کارشناسي و کارشناسي ارشد با سابقه ۲۰ و ۲۴ سال هستيم که با وام صاحب يک خانه شده ايم و اقساطش را پرداخت مي کنيم ولي برادر شوهرم با ۸ سال سابقه کار در بانک با مدرک ديپلم صاحب ۳ خانه در شهرهاي مختلف است!

حالا که سردار مومني از جمع آوري ۱۱۰۰ ميليارد تومان جريمه رانندگي اين قدر ذوق زده شده است، اميدوارم مقداري از اين پول را صرف ارتقاي فرهنگ رانندگي مردم ايران بکنند تا شايد اين ميزان در سال آينده ۴۰ درصد کاهش يابد.

راهنمايي و رانندگي شما که جريمه ها را نمي بخشيد چرا مردم بدبخت و بي پول و گرفتار را روانه پليس +۱۰ مي کنيد که فرم پر کنند و تقاضاي بخشش کنند؟ البته ۵ هزار تومان هم براي اين تقاضا بايد بدهند. خدا را خوش نمي آيد مردم را اين قدر اذيت کنيد.

قبض برق دوره قبل ۲۹۰ هزار تومان آمد اعتراض کردم جواب ندادند اين ماه با نصف مصرف قبض پيش آمده ۴۵۰ هزار تومان.

اداره ماليات با اينترنتي کردن ثبت نام ۱۰ پيامک داده که اطلاعات ناقص است و ما ۱۰ بار پول کافي نت و کد پستي داديم باز پيامک مي آيد مدارک ناقص است. شما که نمي توانيد چرا اينترنتي ثبت نام مي کنيد؟ اداره برق جواب نمي دهد انگار طلب پدرشان را دارند. شهرداري انگار ارث پدري اش را طلبکار است اين است وضعيت برخي ادارات نيشابور!

جالب و خنده دار است که قبض گاز را (صرف نظراز نوع محاسبه و مبلغش) بيستم شهريور انداختند داخل منزل و مهلت پرداخت آن هم بيست و يکم شهريور است! شايد تصور اين است که اين قدر بيکار هستيم و دست به سينه منتظر رسيدن قبض ها تا بلافاصله اقدام به پرداخت کنيم!



:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

کساني که مي گويند احمدي نژاد در دوره ۸ ساله زحمات زيادي کشيده بهتر است به قيمت مايحتاج عمومي مردم قبل و بعد از ۸ سال رجوع کنند به طور مثال پنير ۴۰۰ توماني ۴۰۰۰ تومان شد بيشترين درآمد نفت در دوره وی بود و بيشترين اختلاس ها هم در همين سال ها اتفاق افتاد. سود ناخالص ملي در پايان کارش منفي شد و ۱۶ ميليارد به حساب دانشگاه خودش واريز کرد.

هزينه هاي دندان پزشکي واقعا سرسام آور است بابت چند دقيقه براي عصب کشي و پرکردن دندان ها با مواد بي کيفيت (درجه ۳ و ۴) پول هاي کمرشکن مي گيرند!؟



:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

پس از ۷ سال، رئيس سازمان خصوصي سازي تازه به مردم مي گويد که برگه سهام عدالت شما فقط برگه ثبت نامي است و تا به سهام شرکت ها تبديل نشود هيچ ارزشي ندارد.

برج سازان بدون رعايت حقوق و آسايش مردم گرد و خاک و سر و صدا راه مي اندازند. به ۱۳۷ زنگ زدم مي گويد فقط ما به ساخت و ساز غيرمجاز فوري رسيدگي مي کنيم به ۱۱۰ زنگ زدم گفت که مي توانيد برويد دادگاه شکايت کنيد. پس شهرداري دنبال درآمد است و پليس هم منتظر دستور قاضي و برج ساز هم دنبال درآمد خودش!

مثل اين که داروخانه ها براي فروش دارو به مردم شمشير خود را از رو بسته اند! از قيمت روي دارو بيشتر مي گيرند! احيانا اگر بيمارند به پزشک مراجعه کنند!

۸۰۰تومان گاز مصرف کرديم. ۵هزار تومان آبونمان برايمان نوشتند. اصلا معلوم است اين ها چه بلايي دارند سر اقشار محروم مي آورند؟

عملکرد ضعيف وزارت کشاورزي باعث شده که دلالان ميوه جولان دهند و دسترنج باغداران را به بهاي کم تصاحب و آن را به بهاي بسيار گزاف به مردم عرضه کنند تا وضعيت به گونه اي شود که در قطب ميوه جهان مردم ميوه نخورند.



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

باور کنيد به جرأت مي گويم ۷۰ ميليون نفر جمعيت ايراني فداي يک ميليون جمعيت خودروساز شده اند.

چرا بايد من که با هزار گرفتاري مبلغ ۱۰ ميليون تومان براي خريد خودروي پرايد جمع کردم، آن وقت شرايط طوري شود که با گران شدن مضحک قيمت پرايد، ۱۰ ميليون تومان پول من بشود نصف قيمت پرايد. کاهش ۳ درصدي قيمت پرايد توهين به شعور مردم است. به نظرم قيمت ۲۰ ميليون تومان براي يک مشت حلب يا آهن به نام پرايد، دزدي آشکار از جيب مردم است.

چرا وزير اقتصاد خريد و فروش سهام عدالت را آزاد نمي کند؟ بلاتکليفي سهام عدالت تا چه زماني بايد ادامه يابد؟ از پرداخت سود سهام عدالت هم با گذشت ۷ سال از واگذاري آن به مردم خبري نيست، چرا نمايندگان مجلس حقوق ۴۵ ميليون نفر سهامدار عدالت را، از وزارت اقتصاد پي گيري نمي کنند؟ از بلاتکليفي سهام عدالت به ستوه آمده ايم.

مردم اگر مي خواستند وزير از خط فکري آقاي جليلي، رسايي و احمدي نژاد انتخاب شود به آن ها رأي مي دادند رأي به روحاني يعني نفي روش آن ها.

طرفداران احمدي نژاد و دولت پاک ايشان جواب تيتر يک روزنامه خراسان در ۱۱ شهريور، خبر اتهام شخص ايشان در صفحه ۱۵ و اهمال کميسيون اصل ۹۰ در معرفي اش به دادگاه را بدهند.

لطفا درباره موسسات مالي که با پول مردم رشد کرده اند و صد البته کارمندانش از فاميل نزديک و دور (پسر، دختر، خواهر زاده و ...) هستند و وام هاي آن چناني به ايشان تعلق مي گيرد تحقيق کنيد و مطلب بنويسيد.

حالا که نام (م. ر) را رمزي مي گويند، بقيه اش يعني معاون اول رئيس جمهور سابق را هم رمزي بگويند، مثلا: م ر م ار سابق!

مالياتي که ملت ايران مي پردازند همگي به جيب آقاي ضرغامي مي رود تا بتواند هر روز به تاسيس يک شبکه جديد بپردازد. آن هم شبکه هايي که هيچ بيننده اي ندارد چون کودکان به علت داشتن شبکه هاي اختصاصي اجازه ديدن ديگر شبکه ها را به ديگران نمي دهند، تا پايان سال تعداد شبکه ها از تعداد روزهاي سال فراتر خواهد رفت!



:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

هنوز يک هفته نگذشته که پارازيت هاي مضر که با گزارش وزير ارتباطات قطع شده بود دوباره شروع شده است. جان و سلامت مردم که اين گونه تهديد مي شود آيا مدافعي ندارد؟

اگر قرار باشد دولت براي هر کاري از مجلس اجازه بگيرد بهتر نيست رئيس جمهور کلاً حذف شود و نمايندگان مجلس کشور را اداره کنند؟ به نظر بنده اين روزها نمايندگان محترم پست و مقامشان نسبت به گذشته خيلي بالا رفته!

سلام و درود بر رئيس جمهور محبوب که خطاب به افراطيون آن ها را به اعتدال دعوت و خاطرنشان کرد که در اين يک سال با حوصله برخورد شد ولي جواب قاطع براي تخريبگران دارند. پس افراطيون يادشان باشد که مردم اکثريت هستند و آن ها اقليت.

راه حل قيمت هاي نجومي ميوه و دلال ها اين است که دولت همانند خريد گندم فقط خودش در بازار ميوه هر شهر خريدار ميوه باغ داران باشد.

بعد از بازار تورم زا و گراني مسکن و طلا چشممان به صندوق زمين و ساختمان در بازار سرمايه روشن شد دولت مي خواهد از جيب مردم به خود مردم برگرداند در حالي که اين خود دامن زدن به گراني زمين است اگر دولت براي مردم دل مي سوزاند مسکن مهر را ادامه مي داد و جلوي اجاره هاي سنگين را مي گرفت.

سلام. آقاي حاج بابايي واقعاً با طرح و برنامه آمده بود. ولي آقاي فاني هيچ! اکثر فرهنگيان ناراضي! بعد از يک سال بپرسيد چه کارهايي کردند؟

البته که وزير محترم آموزش و پرورش بايد هم کم حاشيه ترين باشد. در يک سال گذشته يک بار هم اظهار دغدغه براي معلمان به ويژه از لحاظ معيشت نکرد. شايد هم براي ايشان مهم نيستيم. آقاي فاني کمي از وزير عزيز بهداشت ، مشاوره بگيرند.

بهاي گاز مصرفي ۲۲۵۰ تومان (آبونمان+ ماليات+ بيمه+ عوارض) جمع پرداختي ۶۲۰۰تومان به جاي تشويقي برايم خرج تراشيدند، من ديگر صرفه جويي نخواهم کرد و برمي گردم به قبل از صرفه جو شدن!

تورم را آورده اند پايين چون مردم توانايي خريد ندارند اما هزينه برق هر ماه بيشتر مي شود و البته ماليات آن و عوارض و ارزش افزوده و ... هم از کجا آورده اند تا چند برابر پول بگيرند بر تدبير و اميد هر ماه افزوده مي شود.



:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

درود بر دکتر فرجي دانا که با صداقت و آزادمنشي به دانشگاهيان خدمت کرد و نام نيکي از خود به يادگار گذاشت.اگرچه عده اي متحجر که منافع خود را در خطر مي ديدند، موجبات استيضاح ايشان را فراهم کردند! اميدوارم وزير بعدي همان راه جناب دکتر دانا را با قدرت ادامه دهد.

سلام، خواهش مي کنم چاپ کنيد واقعا وقتي استانداري آزمون استخدامي برگزار مي کند از چندين هزار نفر پول مي گيرد و بعد از گذشت بيش از يک سال آزموني برگزار نمي شود ديگر به چه کسي پناه ببريم؟ خوب مشکل بيکاري را با اين استخدامي هاي صوري حل کرديد و ۵۰۰ هزار نفر از مشکل بيکاري نجات پيدا کردند.

گران شدن اجناس در مرداد ماه پدر مردم را درآورد. مسئولان محترم لطفا رسيدگي کنند.

متأسفم براى مجلس، متأسفم براى اين طرز تفکر که ريشه فرهنگ و ادب و دانايى را نشانه رفته است...!

فاتحه اين مجلس فرمايشي را بخوانيد، آقاي فرجي دانا دوستت داريم بيش از قبل.

متاسفانه نمايندگان براي تحميل نظرات و افراد مورد نظرخود بر رياست دانشگاه ها، فرجي دانا را استيضاح کردند .درود بر فرجي دانا که اين تحميل ها را نپذيرفت و مفتخرانه کنار رفت. يادتان باشد براي انتخابات و قيامت. مگر مملکت تنها از شما اصولگرايان است که هر زمان برخلاف نظر شما باشد فورا از اين حربه استيضاح استفاده مي کنيد .

 استيضاح آقاي فرجي دانا کار درستي نبود. درست است ايشان سياسي رفتار مي‌کرد اما مي‌شد از کنار نقاط ضعف ايشان گذشت.



:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

در اساسنامه صندوق شهیدان رجایی و باهنر ریاست جمهوری «کمک به کارمندان نهاد ریاست جمهوری و افراد بی بضاعت از طریق اعطای وام» به عنوان یکی از اهداف عنوان شده است، اما در ماه های پایانی دولت احمدی نژاد رقم های قابل توجهی به برخی وزرا، مسئولان دفتر، اعضای هیأت مدیره و افراد خاص تحت عنوان افراد نیازمند پرداخت شده است.



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

یک استاد دانشگاه تاکید کرد که رضا فرجی دانا در جلسه استیضاح احتمالی، باید با بیان حقایقی که در دولت گذشته بر وزارت علوم گذشته ضمن دفاع قاطع از عملکرد خود هم برای خود و هم برای دولت آقای روحانی یک افتخار بزرگ کسب کند.صادق زیباکلام در گفت‌وگو با «فرارو» گفت: من معتقدم آنکه باید استیضاح شود نه آقای فرجی‌دانا بلکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است، چرا که آقای فرجی‌دانا دارد بهای افشاگری آنچه در دوره گذشته در وزارت علوم اتفاق افتاده و این کمیسیون چشم خود را بر آن بسته بود را می‌دهد.وی با بیان اینکه آقای فرجی‌دانا تنها وزیر نزدیک به اصلاح‌طلبان دولت آقای روحانی است و چند جرم و گناه نابخشودنی از نظر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام داده است، گفت: جرم و گناه نابخشودنی نخست ایشان این است که دارد تلاش می‌کند دانشجویانی که خلاف قانون در دولت گذشته ستاره‌دار و محروم از تحصیل شده بودند را به دانشگاه‌ها برگرداند.زیباکلام افزود: گناه دوم ایشان این است که اساتیدی که به طور غیر قانونی و اجباری در دولت گذشته بازنشسته و ممنوع‌التدریس شده بودند را دارد با حکم دیوان عدالت اداری به دانشگاه‌ها برمی‌گرداند.وی با بیان اینکه گناه سوم آقای فرجی‌دانا هم این است که ایشان می‌خواهند استقلال از دست‌رفته را به دانشگاه‌ها برگردانند، گفت: با کمال تاسف یکی از ستم‌های بزرگی که در دولت گذشته به دانشگاه‌ها شد این بود که استقلال دانشگاه‌ها از بین رفت و دانشگاه‌ها حتی برای آب خوردن هم باید معطل اجازه وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌ماندند.این استاد دانشگاه افزود: جرم چهارم آقای فرجی‌دانا این است که به اطلاعاتی دست پیدا کرده است که حکایت از اعطای ۳ هزار بورسیه غیر قانونی در دوره احمدی‌نژاد دارد.وی ادامه داد: در نهایت آنکه جرم آقای فرجی‌دانا این است که بسیاری از بی‌قانونی‌های دیگر در ۴ سال دوم احمدی‌نژاد در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۲ را دیده است و می‌خواهد با آنها مقابله کند.زیباکلام تصریح کرد: حرف اصلی استیضاح‌کنندگان - اگر چه به طور رسمی و علنی مطرح نمی‌شود - این است که وزیر علوم هم همانند آنها بر تمام بی‌قانونی‌های سال‌های گذشته چشم ببندد و آنها را نادیده بگیرد تا افکار عمومی و مردم از آنچه بر دانشگاه‌ها در دولت احمدی‌نژاد رفته است مطلع نشوند.این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رویکرد فرجی‌دانا در جلسه احتمالی استیضاح باید قاطعانه و شجاعانه باشد، گفت: فرجی‌دانا در جلسه استیضاح باید مردم ایران را خطاب قرار دهد و هر آنچه را که بر دانشگاه طی سال‌های گذشته رفته است برملا کند.زیباکلام افزود: او بدون آنکه واهمه‌ای از نتیجه استیضاح داشته باشد، باید به مردم بگوید که در ۸ سال گذشته وزارت علوم چگونه اداره شده و چگونه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چشم بر واقعیت‌ها بسته است.وی با بیان اینکه احتمال رای نیاوردن فرجی‌دانا در جلسه احتمالی استیضاح خیلی ضعیف است چرا که بدنه معتدل مجلس که اکثریت را در اختیار دارد باز هم به او رای اعتماد خواهد داد، گفت: به فرض آنکه در پایان این جلسه هم رای نیاورد او باید با افشاگری و بیان حقایقی که در دولت گذشته بر وزارت علوم رفته ضمن دفاع قاطع از عملکرد خود هم برای خود و هم برای دولت آقای روحانی یک افتخار بزرگ کسب کند.



:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

در دولت احمدی نژاد 422 هزار نفر بدون رعایت هر گونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.
 -  650 هزار نفر در چند سال گذشته استخدام شده‌اند و جذب حدود 450 هزار نفر ازاین افراد بدون ضوابط  و بر اساس رابطه‌ بوده است.
 - 2 درصد از 76 هزار نفری که در دو سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش استخدام شدند، بی‌سواد هستند. 14 درصد تحصیلاتی تا مقطع ابتدایی، 19 درصد راهنمایی، 1 درصد دیپلم و 33 درصد بالاتر از دیپلم هستند.
 - از سال 83 تا 91 حدود 332 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند.
- متأسفانه در دولت گذشته عمده اطرافیان و خانواده‌های مسئولان، فرمانداران، استانداران و وزرا بدون هیچ قانونی استخدام شدند، به طوری که دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلند نبود در آن دوران به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون در حال تدریس درس جغرافیا است!»
  عبارات 5 گانه بالا بخشی از آمار و اطلاعات تکان دهنده ای است که غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اخیر با شبکه خانه ملت بیان کرده است.
نخست باید صراحت و درک این نماینده را ستود که در روزگاری که شماری از نمایندگان دغدغه هایی چون ممنوع البیان کردن یک چهره مشهور سیاسی یا منع وازکتومی مردان یا ساپورت پوشی بانوان را دارند بر روی موضوعی انگشت گذاشته که بسیار قابل تامل و بلکه تکان دهنده است.
در واقع همان 5 عبارت کفایت می کند ونیاز به تحلیل و حاشیه نیست. اما به جز اشاراتی که در قیاس دغدغه این نماینده محترم با شماری دیگر آمد نکات دیگری نیز قابل ذکر است:
1-استخدام بیش از 1500 نفر بی سواد در وزارتخانه متولی سواد آموزی قضیه ای به غایت طنزآمیز است. شاید گفته شود این افراد برای امور خدماتی استخدام شده اند که نه نیاز به سواد الفبایی دارد و نه مهارت خاصی. در پاسخ می توان به ستونی از صفحات نیازمندیهای پرشمارگان ترین روزنامه ایران ارجاع داد که گاه زن و شوهر لیسانسه را آماده سرایداری در یک ساختمان معرفی می کند. 
ضمن این که برای هر کاری هم استخدام شده باشند در وهله نخست «استخدام» شده اند و اگر قرار بر مبارزه با بی سوادی است و نهاد زیر مجموعه آموزش و پرورش متولی این کار است با استخدام بی سوادان نقض غرض انجام داده است. تنها می توان حدس زد که برخی «از ما بهتران» که مملکت را مِلک طِلق خود می دانند احساس کرده اند استخدام برادر و خواهر و پسر عمویشان کافی نیست وبرای بستگان بی سواد خود نیز کاری دست و پا کرده اند.
  2- گفته اند دختر یکی از فرمانداران که الفبای عربی هم بلد نبوده به عنوان معلم عربی استخدام شده و هم اکنون در حال تدریس جغرافیاست! این هم استعبادی ندارد. چون همان گونه که پدر که لابد فرمانداری بلد نبوده ولی فرماندار شده احساس کرده دخترش هم می تواند عربی و جغرافیا تدریس کند.
وقتی وزیر کشور (وقت) می توانسته دکترای واقعی نداشته باشد و سر کلاس دانشکده حقوق خاطرات «اکسفورد» با «فتحه بر روی الف» را بازگوید از فرماندار فلان شهرستان که چندین مرتبه پایین تر از او بوده هم بیش از استخدام فرزند و گماردن او به تدریس عربی و جغرافیا برنمی آمده است!
3- از دولت انتظار می رود با ارایه لایحه ای به خدمت این گونه افراد خاتمه دهد. بحث های نمایندگان هنگام بررسی این لایحه نیز بسیار شنیدنی خواهد بود تا بدانیم کدام نمایندگان از استخدام های غیر قانونی دفاع می کنند. در لایحه می توان تعیین ضوابط را به نمایندگان سپرد تا هیچ بهانه ای باقی نماند.
 4- دست آخر این که نقل می کنند در سال 1347 هنگامی که از پرفسور فضل الله رضا دعوت می شود ریاست دانشگاه تهران را بپذیرد تنها یک شرط تعیین می کند. این که اختیار داشته باشد کسانی را که بدون طی مراحل قانونی و صلاحیت علمی به عضویت هیات علمی درآمده اند درهر جایگاهی باشند کنار بگذارد. در آن زمان این شایعه درگرفته بود که برخی - که البته مدارک دانشگاهی لازم را داشتند و صرفا از نظر رتبه - با سفارش بالا آمده اند. هنگامی که موافقت با این شرط را اخذ می کند ریاست دانشگاه تهران را می پذیرد و گفته می شود به خدمت 100 نفر که بعضا شهرت و نفوذ هم داشتند پایان داد یا جایگاه شان را تنزل داد. پرفسور رضا با این کار اعتبار دانشگاه تهران را چنان بازگرداند که دانشگاه مادر در ایران را به دو دوره قبل و بعد از او تقسیم می کنند و جالب این که پس از انجام این کار ترجیح داد از ریاست دانشگاه تهران کناره گیرد و وقت خود را تنها صرف امور علمی کند.
به عبارت دیگر مهم ترین کاری که پرفسور رضا در کمتر از یک سالی که رییس دانشگاه تهران بود ( مرداد 1347 تا تیر 1348) انجام داد این بود که به خدمت این گونه افراد که وجاهت علمی را خدشه دار می کردند پایان دهد چون اینان مانع دیگران می شوند. کاش سال پیش که این دانشمند مهتر جهانی در آستانه 100 سالگی به ایران آمد و از او تجلیل شد به این بهانه به این نکته هم می پرداختند و به جز جنبه های علمی خاطرات مدیریتی او خصوصا در این باره نیز باز گفته می شد.
5- هر چند دکتر فرجی دانا به خاطر انگشت گذاشتن بر روی بورسیه های غیر قانونی آماج حمله قرار گرفته اما دولت با لایحه و نمایندگان با طرح می توانند به غصب غیر قانونی مناصبی که حق افراد شایسته بوده پایان دهند و عدالت را جاری کنند. خواه این شخص بی سوادی باشد که به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده خواه  عنوان «دکتر» بر ابتدای نام خود داشته باشد چنانچه استخدام به صورت غیر قانونی بوده باشد جای خود را باید به دیگران بدهند و این عین عدالت است. درباره حقوق و مزایایی که دریافت کرده اند نیز خودشان از مراجع تقلید استفتا کنند تا چگونه بخشی یا تمام آنها به بیت المال بازگردد یا مصروف امور خیر شود. در این موضوع اخیر البته دولت چندان نمی تواند ورود کند چون قانونی هم تصویب شود عطف به ماسبق نخواهد شد و به میزان اعتقادات آنان بستگی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عبور قیمت پراید از مرز ۲۰ میلیون تومان گفت: مگر شرکت خودرو سازی برای ساخت این قوطی متحرک چقدر هزینه می کند؟سید حسین ذوالانوار در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: مگر قطعات این خودرو از خارج تامین می شود که مدیران کارخانه سازنده آن مدام به بهانه افزایش قیمت دلار قمیت را افزایش می دهند.وی ادامه داد: وقتی قطعات اصلی این خودرو در داخل تولید می شود دلیلی ندارد که افزایش قیمت دلار تا این اندازه در افزایش قیمت این به اصطلاح خودرو تاثیر داشته باشد. وی از دولت خواست که نظارت بیشتری بر نحوه عملکرد و قیمت گذاری خودرو در کارخانه های تولید خودرو در کشور داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

وزارت اقتصاد با انتشار گزارشی ضمن بررسی نتایج اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که پس از اجرای این قانون قدرت اقتصادی خانوارهای کشور ۲۵ درصد کاهش یافته و هم‌اکنون ۳۱ درصد خانوارها زیر خط فقر هستند. نشریه شادا (نشریه رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی) در گزارشی به بررسی نتایج اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت و نوشت:از همان روزهای که مردی در کسوت رئیس دولت بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و از پولی گفت که برکت دارد، مال صاحب‌الزمان است و حق همه مردم تا امروز که مرد دیگری در کسوت رئیس دولت یازدهم از مردم درخواست کرده تا با انصراف از دریافت این پول به دولت و اقتصاد کشور و در واقع به خودشان کمک کند، روزگار سختی بر مردم و بر اقتصاد کشور گذشته است.این نشریه آورده است سخن از یارانه نقدی است که این روزها انصراف و یا عدم انصراف از دریافت آن نقل محافل عمومی و اقتصادی است. یارانه‌ای که جز استقراض از بانک مرکزی، ندادن حق تولید و صنعت کشور و در نتیجه ورشکستگی کارخانه‌های تولیدی و عادت دادن عده‌ای به تنبلی و بیکاری با این امید که یارانه نقدی ماهیانه به حساب آنها واریز خواهد شد، نتیجه‌‌ای برای اقتصاد کشور نداشت اما در هر حال نمی‌توان منکر شد که بخشی از مردم به دلیل گرانی فشار اقتصادی به بودن یارانه نقدی عادت کرده‌اند.حالا در دولت جدید آخرین اطلاعاتی که از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که مردم ایران پس از اجرای این طرح،‌ فقیرتر شده‌اند، میزان قدرت خرید خانوارهای ایرانی طی دوره‌ اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به میزان ۱.۵ درصد کاهش یافته است.طی اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی ۵۰۰ درصد افزایش داشته است. بررسی‌هایی که وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح‌های مسکن انجام داده،‌نشان می‌دهد قدرت اقتصادی خانواده‌ها طی دوره نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ۲۵ درصد کاهش داشته است.حتی پیش از این از هر صد خانواده‌ای که وارد بازار مسکن می‌شدند، حداقل ۶۰ خانوار به سمت مسکن ملکی می‌رفتند ولی همین عدد در حال حاضر به ۶۵ خانوار رسیده که به سمت مسکن اجاره‌ای می‌روند.همچنین بر اساس آمارگیری سالانه هزینه و بودجه خانوار مرکز آمار ایران، در سال ۸۴ نرخ مالکیت ۷۱.۵ درصد بوده که در سال ۹۱ به ۶۶.۶ درصد رسیده است تا سال ۸۵، حدود ۲۵ درصد خانوار زیر خط فقر بودند ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد این عدد در حال حاضر به ۳۱ درصد رسیده است.نتیجه تحقیقی دانشگاهی نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌ها حداقل در آمریکا منجر به کاهش میزان فقرا شده است ولی در مورد ایران افزایش قیمت‌ها بر تعداد خانوارهای فقیر افزوده است. از سوی دیگر در تازه‌ترین گزارش این مرکز شکاف قیمتی هر متر مربع آپارتمان و حتی اجاره‌بهای این متراژ در مناطق گران و ارزان شهر تهران حدود ۴۱ برابر اعلام شده است.در این گزارش، منطقه دو شهرداری تهران گران‌ترین منطقه برای خرید آپارتمان ذکر شده است. قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان در این منطقه ۲۱.۶ میلیون تومان است در مقابل، ارزان‌ترین آپارتمان در تهران متری ۵۲۶ هزار تومان معامله می‌شود آپارتمان‌هایی با این قیمت در منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار دارند.مرکز آمار ایران در گزارشی مربوط به وضعیت قیمت مسکن و اجاره‌بها در پاییز ۹۲ و در شهر تهران است متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان را ۳.۹ میلیون تومان ذکر کرده است بررسی این اعداد نشان می‌دهد، هر متر آپارتمان افراد ساکن در منطقه ۲ تهران ۴۱ برابر گران‌تر از اهالی منطقه ۱۵ تهران است که آپارتمان نشین هستند به این ترتیب این آمار نشان می‌دهد هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی تنها باعث افزایش فاصله میان فقیر و غنی شده و تاثیر مثبتی بر اقتصاد نداشته است.



:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

نتيجه دعواي زرگري شوراي رقابت و خودروسازان هم گراني مجدد خودرو بود، ديگر چرا با مردم زخم خورده بازي مي کنيد دستتان براي ما رو شده است!

با اعلام قيمت هاي جديد خودرو بايد اسم شوراي رقابت را به شوراي رفاقت تغيير بدهيم که همواره پشت سر خودروسازان داخلي هستند!

سلام  آقاي روحاني، ما به شما راي داديم تا ارزش پول ملي را بالا ببريد، تورم و گراني را پايين بياوريد و قيمت دلار و ارز نيز کاهش يابد به گذرنامه ما اعتبار بدهيد و تحريم را بشکنيد و ارتباط با کشورهاي اروپايي و آسيايي مثل ژاپن و کره جنوبي را تقويت کنيد اما با گذشت ۱۴ ماه از اين دولت فقط چند درصد موفقيت داشته است چرا؟ بيشتر تلاش کنيد لطفا، ما با دقت کارهاي دولت را از سايت ها و شبکه ها و صدا و سيما دنبال و تعقيب مي کنيم.

در اين ماه عزيز که خيلي ها رنگ ميوه را نمي بينند و با افطار و سحرهاي خالي ولي با عزت نفس روزه مي گيرند تلويزيون همه چيز را گل و بلبل و سنبل نشان مي دهد و خريدهاي اقليت مردم را پخش مي کند. درست نيست، ماه ماه رحمت است اگر به فکر آناني که ندارند نيستيم حداقل اين ها را هم نشان ندهيم.

براي دولت تدبير و اميد متاسفيم که حريف خودروسازان نشد واقعا!!

چه کسي مسئول کاهش ۲۵ درصدي قدرت اقتصادي خانوارها پس از اجراي هدفمندي است؟ چه کسي باعث شده که بعد از ۱۰ سال قدرت خريد مسکن خانوارها به يک سوم کاهش يابد؟ چه کسي باعث شده رشد اقتصادي کشور به منفي 8.6 برسد؟ و... لجبازي هاي رئيس دولت نهم و دهم بود که اوضاع را به اين صورت رقم زد!



:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

اگر چه بانکداري اسلامي در نوع معاملات و ارائه خدمات، شباهت هاي زيادي با بانکداري متعارف دارد به  گونه اي که گاهي اين شباهت ها محل سؤال و اشتباه مي شود اما يک بانک اسلامي براي دستيابي به اهداف نظام اقتصادي اسلام، بر اساس اصول و قواعدي مشخص در چارچوب احکام و اخلاق اقتصادي اسلام فعاليت مي کند. يکي از مهم ترين اصول و قواعد بانکداري اسلامي، ممنوعيت رباست. شدت حرمت ربا در اسلام به گونه اي است که به مثابه جنگ با خدا و رسول و سخت تر از سى بار زناي با محارم معرفي شده است. حساسيت مسأله ربا به گونه اي است که حذف مصاديق آن از بدنه نظام بانکي، اولين و مهمترين گام در تحقق بانکداري اسلامي به شمار مي آيد.

کارمزد غير متعارف

آشکارترين مصاديق ربا که بي توجهي به آن بانک ها را در ورطه ربا مي افکند و حسن شهرت نظام بانکي را مخدوش مي نمايد، مسائلي همچون اخذ زياده تحت عنوان «کارمزد» (کارمزد غيرمتعارف)، ارائه تسهيلات قرض الحسنه به شرط سپرده گذاري (قرض به شرط قرض)، گرفتن زياده تحت عنوان «جريمه ديرکرد» و صوري بودن عقود مي باشد. از نظر همه فقها اگر دريافت کارمزد به صورت غيرمتعارف باشد، به گونه اي که عرف آن را اجرت عمل قرض دادن به حساب نياورد، داراي اشکال است و اگر کارمزد واقعي باشد، اختلافي است و طبق نظر مشهور، جايز است. در واقع کارمزد بايد به عنوان حق الزحمه و در مقابل هزينه هايي که براي سندنويسي و نگهداري حساب و... صرف مي شود، دريافت گردد. بنابراين مبلغي که به عنوان کارمزد دريافت مي گردد تنها بايد صرف اين گونه مخارج گردد. اگر بانک ها و موسسات مالي سود موردنظر خود را تحت پوشش کارمزد از مشتريان دريافت کنند، بي شک عملياتي ربوي انجام داده اند.

ارائه تسهيلات قرض الحسنه به شرط سپرده گذاري

ارائه تسهيلات قرض الحسنه به شرط سپرده گذاري يعني قرض گرفتن پول از مردم براي آنکه بعد از گذشت يک زمان خاصّي به آنها قرض بدهند. اين مسأله تنها در صورتي جايز است که عرفاً نفع برانگيز نباشد و خود بانک هم قصد آن را نکند. اگر پرداخت تسهيلات قرض الحسنه بر اساس مدت و ميزان سپرده گذاري به صورت شرط در قرارداد مندرج شود، قطعا مصداق شرط انتفاع در عقد قرض است؛ چرا که مشتريان به بانک قرض مي دهند به شرط آنکه بعد از مدتي بانک مثلا دو برابر به او قرض دهد. تفاوتي نمي  کند اين شرط به صورت صريح در قرارداد گنجانده شود يا به صورت ارتکازي باشد. البته حرمت اين مسأله تنها در عقد قرض است. لذا اگر براي اجتناب از عمليات ربوي، رابطه بانک و مشتري در قالب عقد وکالت تنظيم گردد و در ضمن آن شرط شود که به سپرده گذار تسهيلات دهند، بلااشکال است.

مواردي که منجر به حرمت جريمه ديرکرد مي شود

گرفتن زياده تحت عنوان «جريمه ديرکرد» نيز مسأله ديگري است که مي تواند نظام بانکي را آلوده به ربا کند. در مورد حکم فقهي اخذ جريمه ديرکرد بين فقها اختلاف نظر وجود دارد. برخي بر اين باورند که اين مسأله قطعا ربا و حرام است. برخي ديگر از فقها، جريمه ديرکرد را بر مبناي وجه التزام جايز مي دانند مشروط به آنکه بانک از آن تنها در جهت الزام مشتري به اداي به موقع بدهي بهره گيرد و به اين مسأله به عنوان جريمه شخص متخلف نگاه کند نه اينکه بخواهد با دريافت مبلغ اضافه تر به مشتري مهلت دهد. ديدگاه شوراي نگهبان نظر اين گروه از فقها را پذيرفته و بر مبناي آن به نظام بانکي اجازه دريافت جريمه ديرکرد نموده است البته در فرضي که اين مسأله به صورت شرط ضمن عقد در قراردادهاي بانکي مندرج شده باشد. با وجود نظر موافق شوراي نگهبان، مسأله جريمه ديرکرد مورد اعتراض برخي از مراجع معظم تقليد قرار گرفته است. برخي از فقهاي مخالف، ديدگاه وجه التزام را از پايه قبول ندارند. برخي ديگر، عملکرد و رويه بانک ها را ملاک قرار مي دهند و معتقدند رفتار بانک ها غير از آن چيزي است که شوراي نگهبان تأييد کرده است. بعضي از ايشان نيز معتقدند که بانک ها هيچ فرقي بين مشتريان معسر و ناتوان و مشتريان توانا و متخلف نمي گذارند و همه را جريمه مي کنند. اين در حالي است که در فقه اسلامي مي بايست به فرد معسر حتي در مورد تأديه اصل بدهي هم مهلت داد و نمي توان وي را مجبور به پرداخت مبلغ زيادتري به عنوان وجه التزام نمود.

استفاده از جعاله تعميرات مسکن در موارد ديگر

يکي از مشکلات و چالش هاي ديگر بانکداري کنوني، عملکرد صوري برخي از بانکها و معاملات بانکي است. به عنوان مثال جهت تعمير مسکن با استفاده از عقد جعاله، تسهيلاتي داده مي‌شود و حال آن که بانک که عامل جعاله است تنها به مراجعه کننده، پول مي‌دهد. در اين حالت ممکن است گيرنده پول حتي مسکن نداشته  باشد يا اگر داراي مسکن هم باشد، نيازي به تعمير ندارد و پول آن را براي مصارف ديگري به کار مي‌اندازد. مثال ديگر اينکه در ارتباط با قرارداد خريد دين، اگر واقعاً دين، دين واقعي نباشد، معاملات مورد نظر ربوي خواهد بود. يعني قرضي به طرفين داده مي شود و در پايان بانک مبلغ اسمي روي سند را دريافت خواهد کرد که قطعاً معناي آن رباست.

شرطي که قرارداد مشارکت را ربوي مي کند

گنجاندن برخي از شروط در ضمن قراردادهاي بانکي نيز گواهي است بر اينکه بانک و مشتري قصد حقيقي و واقعي براي انعقاد قرارداد ندارند. به عنوان مثال بانک به جاي اينکه قرض ربوي دهد، تحت عنوان مشارکت، مقداري سرمايه در اختيار متقاضي قرار مي دهد تا متقاضي آن را در يک فعاليت اقتصادي سودآور به جريان درآورد. طبق قرارداد شرکت، بانک و مشتري مي بايست در سود و زيان سهيم باشند. حال اگر در عقد شرکت شرطي گنجانده شود که دريافت کننده تسهيلات حتي در صورت زيان ده بودن پروژه و عدم کسب سود هم ملزم به پرداخت سود به بانک باشد، چنين شرطي با روح و ماهيت اين عقد منافات دارد. از آنجايي که در عقد شرکت شرکاء در سود و زيان شريکند، اگر طرح با شکست مواجه گردد به هيچ وجه پرداخت سود صحيح نمي  باشد؛ چراکه اصلا سودي محقق نشده است. آنچه که متعاقدين مي بايست در اين عقد قصد کنند، مفهوم شراکت در اصل سرمايه و در سود و زيان است. با چنين شرطي در ابتداي عقد، گويي متعاملين قصد شراکت را ندارند.

حرمت حکم به جبران زيان احتمالي در قرارداد مضاربه

در قرارداد مضاربه نيز گنجاندن شرطي که بر اساس آن حکم به جبران ضررهاي احتمالي از سوي عامل (تسهيلات گيرنده) مي شود، حاکي از عدم قصد واقعي در انشاء عقد مضاربه است؛ چرا که در اين قرارداد مي بايست بانک سرمايه کافي را در اختيار تجار و فعالين اقتصادي قرار دهد و در سود و زيان بدست آمده از طرح هاي اقتصادي شريک باشد. لذا اگر فعاليت هاي اقتصادي با شکست روبرو شد و خساراتي را به بار آورد، بانک به عنوان شريک در آن سهيم است و نبايد با چنين شرطي خود را از ضررهاي وارده مصون دارد. با چنين شرطي معامله فاقد قصد واقعي و باطل محسوب مي شود. آنچه در عمل اتفاق مي افتد اين است که بانک تسهيلاتي را به متقاضيان داده و پس از مدتي آن را با سود پس مي گيرد.

اجراي صوري عقود، افتادن به ورطه ربا

اجراي صوري عقود، خط قرمزي است که عبور از آن قطعا بانک و مشتري را به ورطه ربا مي افکند. چرا که تفاوت عقود اسلامي در ماهيت آن است. اگر طرفين معامله هيچ آگاهي و قصدي نسبت به ماهيت عقد نداشته باشند، آنچه که در واقعيت اتفاق افتاده، قرضي است که با زياده همراه بوده است و بدون ترديد حرام مي باشد. عدم توجه به اين مسأله به بطلان عقودي منجر مي شود که به صورت صوري منعقد مي شوند و در بسياري از موارد صرف بطلان نبوده بلکه به ربا نيز کشيده مي شود لذا نياز است که با توجه به اينکه ربا يکي از محرمات بزرگ الهي است و در روايات تعابير بسيار تندي نسبت به رباگيران و ربادهندگان آورده شده؛ در بحث اجرا دقت ويژه اي صورت بگيرد، افزون بر اين، در حالت صوري بودن معاملات چون انتقالي انجام نمي گيرد، در نتيجه تصرف در مال ديگري نيز امکان پذير نخواهد بود. راهکار برون رفت از اجراي صوري عقود، کاستن پيچيدگي هاي عقود، روان سازي قراردادها و توجه به ماهيت عقود مي باشد به گونه اي که متقاضي متوجه شود در قالب چه قراردادي از بانک تسهيلات اخذ مي کند و مهمترين ارکان آن چيست و طبعا در صورتي که قصد معامله خاصي را داشته باشد آن معامله صوري نخواهد بود. البته در اين زمينه آموزش مسئولين، مديران شعب و مردم نيز از اهميت زيادي برخوردار است.



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

براي دريافت يک وام، ۳ ماه است درگيرم. مي خواستم ببينم آيا اين بندگان خدا که هزاران ميليارد را از مملکت خارج مي کنند همين قدر ضامن دارند؟ يا فقط با يک تلفن برايشان کارت به کارت مي شود؟

بانک مرکزي با توجيه «کاهش تراکنش هاي غيرضروري» براي مانده حساب گيري تعرفه اي تعيين کرد حالا هم براي خريد الکترونيکي شارژ مي خواهد همين کار را انجام دهد. از آقايان اين سوال را بپرسيد که خريد شارژ کجايش تراکنش غيرضروري است؟ متأسفم که براي درآمدزايي هر کار ممکن را انجام مي دهند.

قصه مردم با سهام عدالت شده مثل قصه سفره خالي مردم و آوردن پول نفت بر سفره ها، مردم به اين قصه ها و غصه ها عادت کرده اند.

سلام مصرفي گاز ما ۴۶۰۰ تومان اما پرداختي ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان بابت ماليات و عوارض و... روزنامه خراسان لطفاً رسيدگي کن ممنون.

 حرف‌مردم خراسان - یکشنبه 1393/04/08 

www.khorasannews.com

جواني هستم که ۳سال است ازدواج کرده ام، ولي با همسرم توافق کرده ايم که بچه دار نشويم چون با اين تورم و مخارج زندگي سخت شده است.

اگر دولت به جاي توجه به افزايش جمعيت به فقر و جوانان بيکار توجه کند، خيلي بهتر است.

طرح زندان براي عمل وازکتومي اگر در نهايت تصويب شود از آن مصوبه هاي خنده دار و البته تأسف برانگيز اين مجلس است که سال ها موجب مزاح و دليل بي سوادي نمايندگان و بيچارگي مردم با چنين نمايندگاني خواهد بود.

مجوز باز کردن مغازه اغذيه را در ايام ماه مبارک به من ندادند. حالا من مي خواهم بپرسم که در اين ايام چه کسي مي خواهد مخارج ما را بپردازد؟

افزايش ۷۰ درصدي بهاي خدمات حمل و نقل عمومي در مشهد با توجه به تأکيد سخنگوي دولت مبني بر موافقت نکردن دولت با افزايش قيمت ها ۲ حالت دارد. اول اين که جناح رقيب به کام خود و به نام دولت قيمت خدمات را افزايش داده است. شايد هم دولت راستگويان اين بار راست نگفته است!

چه خوب بود امواجي هم براي جلوگيري از اختلاس بفرستند. از خانم ابتکار به خاطر پي گيري امواج مخرب پارازيت تشکر مي کنيم. خدا يار و ياورتان باد.

نمايندگان محترم لطفاً به جاي نشستن در مجلس و تماشا کردن فيلم ساپورت پوشان به مشکلات مردم رسيدگي کنيد. مشکل ما جوان ها ساپورت پوشان نيست بلکه ازدواج، مسکن و شغل است.



:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

بهای گاز 7141 ریال - آبونمان 35755 ریال 

 



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

با روی کارآمدن دولت یازدهم، مردم نسبت به حل آبرومند مساله انرژی هسته ای و بهبود وضعیت اقتصادی امیدوار شده اند.آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: متاسفانه دولت سابق با ارائه آمار غیرواقعی و دروغین، خودش و ملت را فریب می داد و باعث دردسر مردم می شد. وی روز پنجشنبه در دیدار رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی افزود: هر تشکیلاتی برای توسعه و پیشرفت باید به اعداد و آمار واقعی تکیه کند و از ارائه آمار غیرواقعی و شعاری فاصله بگیرد.وی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت یازدهم، مردم نسبت به حل آبرومند مساله انرژی هسته ای و بهبود وضعیت اقتصادی امیدوار شده اند، اضافه کرد: دولت بخوبی در مسیر حل مذاکرات هسته ای گام برمی دارد و اگر غربی ها لج بازی نکنند، امیدواریم این مذاکرات به سرانجام برسد.



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

کميسيون آموزش مجلس، وزارت علوم و ساير مسئولان تمام ۳۰۰۰ مورد بورسيه دکتراي خارج از روال يعني غيرقانوني و فساد علمي ظالمانه را که تخلف واضح دولت احمدي نژاد بود، باطل اعلام کنند و مسببان را به اشد مجازات برسانند.

آقاياني که حاضرند تا پاي جان براي نهي از منکر بايستند در دولت احمدي نژاد کجا بودند؟ بزرگ ترين فسادهاي بعد انقلاب چه مالي و چه غير مالي در دولت قبل اتفاق افتاد، آن موقع نهي از منکر واجب نبود.

احمدي نژاد الفباي سياست خارجي را بلد نبود و اظهارنظرهاي ناشيانه اش باعث ايران هراسي بيشتر شد و بهترين خدمت را به آنان کرد!

تعزيرات کي مي خواهد به داد مردم برسد و برنامه گراني بليت اتوبوسراني را پي گيري کند؟ مردم سرگردان اند و منتظر!

آقاي احمدي نژاد! شايد حالا بهتر بتواني درک کني که طي دوره شما چه اشتباهات، فسادهاي مالي و حتي معنوي انجام شد. در خلوت خود که الان بيکارتر هستي بينديش.



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

اگر پول مملکت را ارز خارجی کنند و در ترکیه و امارات و جاهای دیگر پای کنسرت خوانندگان خارج نشین بنشینند خوب است اما اگر در داخل در کنسرت موسیقی با مجوز و با اشعاری که ترانه سرایان داخلی سروده اند شرکت کنند «قهر با خداست»؟

 عصر ایران؛همان گونه که انتظار می رفت این سخن رییس جمهور که «با زور و شلاق نمی توان مردم را به بهشت برد» با واکنش برخی از اصول گرایان رو به رو شد و باز همان گونه که انتظار می رفت از زبان آقای احمد خاتمی عکس العمل نشان دادند.امام جمعه موقت تهران در آیینی به مناسبت سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام گفتند: «قرار نیست با زور کسی را به بهشت ببریم.» در عین حال با اشاره به پاره ای مطالب در شبکه های مجازی هشدار دادند: «صبر حزب الله مدت دارد. وقتی صبر حزب الله تمام شود نشانی از فساد نخواهد ماند» و نیز «کنسرت های موسیقی غلط است و قهر با خدا و اقدامی ضد فرهنگی و با بعثت میانه ندارد.»این جمله هم از اوست:«برخی ها نشستند و گفتند ایام عزاداری ها طولانی شده است. حال آن که این عزاداری ها دل را غم زدایی می کند.»درباره سخنان آقای احمد خاتمی چند نکته را می توان متذکر شد:
1- آقای روحانی شخص یا گروه مشخصی را متهم نکردند که قصد دارند مردم را به زور به بهشت ببرند. تنها در مقام یک خطیب یک گزاره دینی را بیان کردند. یادمان باشد حسن روحانی در عین حال که رییس جمهور است یک روحانی و اهل خطبه و خطابه نیز هست. 
همان گونه که آقای احمد خاتمی حق دارد برداشت دینی خود را ابراز کند هر روحانی دیگر و از جمله حسن روحانی نیز چنین حقی دارد. خاصه این که در قرآن بارها آمده که پیامبر وظیفه ای فراتر از ابلاغ ندارد و «بشیر» و «نذیر» است و مشهورتر از همه این آیه شریفه:« فذَکّر- انما انت مذکر- لست علیهم بمسیطر»: یادآوری کن، تو تنها به یادآورنده ای، بر آنها سیطره ای نداری.نمی خواهیم بگوییم ضمیر مرجع خود را پیدا کرد اما می توان پرسید ایشان چرا به خود گرفته اند؟! جالب این که پاسخ داده اند: «نمی خواهیم با زور کسی را به بهشت ببریم.» فارغ از اعتماد به نفس و اطمینانی که سبب شده ضمیر جمع به کار ببرند و بگویند «ببریم» مشخص نیست چرا نگران شده اند. اگر قرار نیست،خوب قرار نیست دیگر؛ این که نارحتی ندارد! 
2-  سخنانی که ناظر بر برخوردهای سلبی است، اگر 30 سال پیش و 20 سال پیش بیان می شد تازگی داشت. اما در این سال ها همه راهکارهای مورد نظر را طی کردند. راه رفته را چند بار باید طی کرد؟ آیا راهکاری سلبی دیگری در مقابله با آنچه ناهنجاری فرهنگی می دانند باقی مانده که نیازموده باشند؟
  انواع و اقسام گفتارها و رفتارها را در این سال ها دیده ایم و آزموده ایم و اوج این رفتارها هم در 8 سال حاکمیت احمدی نژاد سر زد. از حیث ظاهر افراد، این اشاره می تواند جالب باشد که شماری از مجریان کنونی سیما همان آرایش و پوششی را دارند که سال ها نفی می شد و در معابر عمومی با ماشین ریش تراش، موهای افرادی که چنان آرایشی داشتند را به شکل چهار راه می زدند و شلوارهای لی را پاره می کردند. 
این نسل نیز حاصل آموزش و پرورشی است که تمام و کمال در اختیار همفکران شما بوده و صدا و سیما هم که کم نگذاشته است. اگر ایرادی هست در جای دیگری باید جُست.
3- فرموده اند: «کنسرت، شما را به خدا نزدیک نمی کند.»
خیلی از کارها انسان را به خدا نزدیک نمی کند. مگر فوتبال و دنبال توپ دویدن نزدیک می کند؟ مگر پای سریال تلویزیون نشستن نزدیک می کند؟ این که کنسرت موسیقی ما را به خدا نزدیک نکند فاجعه نیست. فاجعه وقتی است که کسانی مدعی باشند سخنان و رفتار آنان مردم را به خدا نزدیک می کند و در عمل نه تنها نزدیک نکند که دور کند. آیا این سخنان جفا در حق آن دسته از اهل موسیقی نیست که اتفاقا مردم را با معنویت نزدیک می کنند؟ در ذهن عده ای موسیقی اما تنها یادآور کافه های ساز و آواز است و هیچ شق دیگری برای آن متصور نیستند.
ضمن این که نواختن موسیقی هم برای خود یک کار است  و با وضعیت کنونی کپی و دانلود اصل درآمد با کنسرت است. کار تنها فعلگی و کار یدی نیست. آن که می نوازد و می خواند و کنسرت برگزار می کند نیز به کاری اشتغال دارد. نمی توانیم از همه بخواهیم کار یدی انجام دهند. کار ذوقی و فکری نیز در انحصار عده ای قلیل نیست. بچه های موسیقی هم بچه های همین مملکت اند. به تعبیر خود آقای احمد خاتمی درباره بدحجاب ها «از کره مریخ نیامده اند». 
 4-کنسرتی که با مجوز دولت جمهوری اسلامی و در نظام اسلامی برگزار می شود «معروف» است اما اگر مردمانی با حمله و فشار از حضور در کنسرت موسیقی محروم شوند و به شبکه های خارجی متمایل شوند آیا به نام امر به معروف، مردم را به سوی «منکر» سوق نداد ایم؟ اگر پول مملکت را ارز خارجی کنند و در ترکیه و امارات و جاهای دیگر پای کنسرت خوانندگان خارج نشین بنشینند خوب است اما اگر در داخل در کنسرت موسیقی با مجوز و با اشعاری که ترانه سرایان داخلی سروده اند شرکت کنند «قهر با خداست»؟
5- نویسنده این سطور هم علاقه چندانی به شرکت در کنسرت های موسیقی ندارد و خلوت و خواندن و نوشتن را ترجیح می دهد. روحانیون نیزکه اهل خواندن و فکر کردن اند طبعا چنین اند. اما آیا ما می توانیم از همه مردم بخواهیم مثل ما فکر کنند؟ آقای احمد خاتمی می تواند کنسرت موسیقی را دوست نداشته باشد. اما چرا دیگران باید هر آنچه را که او دوست می دارند دوست داشته باشند؟ می توانند از همفکران خود بخواهند در برنامه ای شرکت نکنند اما آیا می توانند از آنان بخواهند بر چنین برنامه هایی بشورند؟ در این صورت چه نیاز به قانون؟
او جایی که از منظر حکومت و قدرت و با تحکم سخن می گویند مدرن می شود و جایی که به موسیقی می رسد از منظر سنت نقد می کند. حال آن که اقتضای حکومت دار مدرن به رسمیت شناختن موسیقی در حد مجازی از آن و اجازه حضور در برنامه های کنترل و تایید شده است و نفی مطلق موسیقی هیچ نسبتی با سیاست ورزی از جنس آنچه آقای احمد خاتمی انجام می دهد ندارد. او رسما پیام می دهد موسیقی را تعطیل کنید حال آن که ده ها شبکه صدا وسیمای جمهوری اسلامی نمی توانند بدون موسیقی فعالیت کنند. چگونه است که صدا و سیما می تواند از صبح تا شب ،‌ بنوازد ولی فلان هنرمند که از راه موسیقی امرار معاش می کند ،‌حق ندارد محصول خود را به طالبانش عرضه کند؟!مردم موسیقی گوش می کنند؛ چه با مجوز چه بی مجوز. هنر این است که به سمت با مجوز سوق دهیم. کنسرت می روند؛در داخل نشد در خارج. هنر این است که در داخل برگزار و مراقبت کنیم.  
تناقض گفتاری و رفتاری آقای احمد خاتمی در این است که از موضع سنت "مطلقا نفی می کند" و "انتظار دارد "در عمل هم اجرا شود" اما این دومی از موضع قدرت و با اتکا به تشکل های سیاسی است که امر مدرنی است. در حالی که از نگاه سنتی نه تنها موسیقی که سود بانکی و اشتغال زنان نیز مطلوب نیست اما جریان دارد.
6- گفته اند: «برخی گفتند ایام عزاداری طولانی شده است.» اما «برخی» نبودند. بلکه گوینده این سخن یک مرجع تقلید است. آیت الله شبیری زنجانی هشدار داده اند که تعدد دهه های عزاداری اثر مثبت ندارد. نکند که امام جمعه موقت تهران برای خود جایگاهی بالاتر از مرجعیت قایل است که شان آیت الله شبیری زنجانی را با واژه «برخی» می خواهند پایین بیاورند؟ 
بر اساس قاعده «هر چیز، حدی دارد» عزاداری هم باید اندازه داشته باشد. این یک قاعده عقلی و منطقی است که «هر چه از حد خود درگذرد به ضد خود بدل می شود». اشاره آیت الله شبیری نیز به همین است و نگرانی شان نیز این که از حد نگذرد تا به ضد خود بدل نشود: «اندازه نگه دار که اندازه نکوست، هم لایق دشمن است و هم لایق دوست.» 
آیا جناب ایشان معتقد است که اندازه نکو نیست؟
7- ادامه این لحن رابطه کثیری از جوانان را با این بخش از روحانیت قطع می کند. بدتر این که شنونده از پیش می داند گوینده چه می خواهد بگوید: تهدید این و آن و هشدار به این گروه و آن دسته و همه هم با رنگ و لعاب ارزشی و با خشم و غیظ و غضب.
به مرور اما این تکرار ملال آور می شود و این به نفع آقایان نیست. بسامد واژه های یک جریان کلماتی چون «برخورد و فیلتر و توقیف و تهدید» است و به مرور این ادبیات فاقد استدلال و منطق جلوه می کند. این گونه سخن گفتن اما دیگر نیاز به تخصص دینی ندارد. هر صاحب منصب و قدرتی می تواند چنین بگوید. از این رو هم لباسان آقای احمد خاتمی هم باید هشدار بدهند و ایشان و همفکران شان را نصیحت کنند که این شیوه سحن گفتن و سراسر خشم و غیظ و غضب به نفع شان نیست. اقتدار و نفوذ معنوی بالاتر از قدرت سیاسی است.
نکته ای که همچنان نامکشوف است اما این است که چرا شخصیتی روحانی همچون آقای احمد خاتمی باید امثال احمدی نژاد را بر هم صنف و هم لباس خود که در ایران و جهان برای روحانیت و تشیع آبرو کسب می کند ترجیح دهد و  احمدی نژاد و همدستان او چه اعتباری آوردند که در غیاب شان این قدر بی تابی می کنند؟اگر مراد خود را از «حزب الله» هم توضیح دهند خوب است. از یک حزب مشخص صحبت می کنند که مجوز و شناسنامه دارد یا بخش مشخصی از جامعه را مد نظر دارند که در انتخابات گذشته کاندیدای مشخصی داشت و توفیقی کسب نکرد؟  به بهانه نفی اهل موسیقی می توان به سخنی از زنده یاد محمد رضا لطفی اشاره کرد که جایی گفته بود از کسانی که می خواستند مانع برگزاری کنسرت من شوند پرسیدم: آیا تصنیف «ایران، ای سرای امید»* هیچ احساسی را در شما برنینگیخت؟ اگر برانگیخت که این کارها چیست که می کنید و اگر هیچ حسی ندارید مرا با شما سخنی نیست .



:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

از میان این افراد معدل کارشناسی 228 نفر کمتر از 14 بوده که این رقم براساس آیین نامه ها می بایست بالای 14 باشد / نام برخی از آقازاده ها و منسوبین نیز در میان اسامی این تعداد از دانشجویان وجود دارد.معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان ضمن تشریح تخلفات صورت گرفته در اعزام دانشجویان به بورس خارج و داخل کشور در دولت احمدی نژاد (سال های 88 تا 92 ) اعلام کرد که در این دوره 3002 نفر از دانشجویان بدون آزمون به بورس داخل و خارج اعزام شدند. مجتبی صدیقی در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: دولت برای هر یک از دانشجویان بورسیه خارج بین 600 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه می کند.وی تصریح کرد که در سال های گذشته یک هزار و 884 نفر از بورس خارج به داخل تبدیل وضعیت شدند و در دانشگاه ها با گرفتن پذیرش مشغول به تحصیل هستند. معاون وزیر علوم اظهارداشت: از میان این افراد معدل کارشناسی 228 نفر کمتر از 14 بوده که این رقم براساس آیین نامه ها می بایست بالای 14 باشد. وی افزود: از میان 1884 نفر معدل 305 نفر در دوره کارشناسی ارشد کمتر از 16 بوده که این رقم نیز باید براساس آیین نامه ها بالای 16 باشد. صدیقی اضافه کرد: در پرونده 235 نفر هیچ عددی به عنوان معدل درج نشده است. وی با بیان این که براساس آیین نامه شرط سنی پذیرش دانشجویان بورسیه 33 سال است خاطرنشان کرد که از این تعداد 325 نفر فاقد شرط سنی بوده اند. معاون وزیر علوم درباره تعداد دیگری از این افراد نیز گفت: در پرونده 183 نفر هیچ سند محضری برای خدمت پس از فارغ التحصیلی وجود ندارد. 



:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

ما که متوجه نشديم قيمت خودرو کاهش پيدا مي کند يا افزايش! تا چند روز پيش دم از کاهش قيمت مي زدند، ديروز با کمال تعجب در صفحه اقتصاد خواندم که قيمت خودرو ۵ تا ۲۰ درصد افزايش خواهد داشت! مسئولان بايد پاسخ گو باشيد چه در اين دنيا و چه در آخرت!

۸ ماه پيش براي خودروتيبا در شرکت سايپا ثبت نام کردم و قرار بود تا فروردين تحويل دهند اما مي گويند اين خودرو را توليد نکرده ايم. جالب اين جاست که در روزنامه خراسان تبليغات براي پيش فروش همين خودرو چاپ شده است!

من يک زن سرپرست خانواده ام خدا شاهد است ديگر از دست گراني خسته شده ام و براي بچه ام چيزي نمي توانم بخرم.

تغيير فرماندار بروجرد و پرداخت غرامت اشغال سفارت انگليس اقدامي است تا هرکسي جرات نکند به نام و از جيب مردم خودسري و خودجوشي کند. کشور صاحب و قانون دارد.

براي ۵ ميليون تومان که فردي کلاهبرداري کرده مي خواستم شکايت کنم، گفتند بايد ۲۵۰هزار تومان پول تمبر بدهم، اين چه عدالتي است از جايي که اسمش دادگستري است! چون پول نداشتم نتوانستم شکايتم را پيگيري کنم.

سلام و خسته نباشيد. درباره يادداشت روز دوشنبه ۲۹ ارديبهشت خواستم خدمت شما عرض کنم در کشورهاي اروپايي مسئولان اختلاس چند ميلياردي يا درآمد بادآورده ندارند به همين دليل مشکلي با شفاف سازي درآمد ندارند اما در کشور اسلامي ما به خاطر پول هاي بي صاحب بهانه دخالت در حريم خصوصي را پيش مي کشند. با تشکر.

سلام، آيا کسي هست بگويد سرانجام مجازات مفسدان و اختلاس کنندگان ۳ هزار ميليارد توماني چه شد و آيا کساني که بايد اعدام مي شدند حکم شان اجرا شد يا خير.

مي شود بدانم آقاي شريعتمداري در اين دنيا دقيقاً با چه شخص و گروهي موافق هستند؟

اگر در مجلس و بين مسئولان ۱۰ نفر مثل آقاي احمد توکلي داشتيم، حجم اختلاس و رانت بسيار کمتر بود. خداوند به ايشان در اين راه سخت ياري برساند. ان شاءا...

خداوند در سوره مطففين آيه اول مي فرمايد: واي بر کم فروشان! مسئولان شرکت مخابرات خراسان رضوي چگونه جواب خدا را خواهيد داد زماني که اينترنت را با يک دهم سرعتي که در قرارداد پولش را گرفته ايد سرويس دهي مي کنيد. آيا اين کم فروشي نيست؟



:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()